fredag den 30. marts 2012

Win-Win - Vi elsker penge!

Hvad er penge egentlig?
Jeg har en hundredkroneseddel i min pung. Jeg ved sådan cirka hvad jeg kan købe for den - jeg tror, jeg ved hvad den er værd - men tager jeg et andet sted hen i verden, kan jeg købe meget mere for den - hvordan hænger det sammen?
For 500 år siden tænkte almindelige mennesker ikke særligt meget på penge, fordi pengesystemet ikke var vidt udbredt. Nu er det en del af vores daglige liv. De seneste ti år har nyhedernes finansstof bredt sig fra særlige sektioner og ind i på forsiden og ud i de andre sektioner. Penge er allevegne.
Hvornår er man fattig? Hvornår er man rig? Hvorfor har vi (som en stat) givet mange milliarder til bankerne? Og hvor kommer de penge fra? Hvor mange findes der i det hele taget?
Vi har opfundet penge, men hvad er det egentlig vi har opfundet?

Der er så mange negative holdninger til penge, men i virkeligheden elsker vi dem. Med denne forestilling skruer vi nysgerrigheden op i højeste gear - hvad er penge egentlig? - og vedkender os til fulde vores begær efter penge - vi vil have dem!

Vi sætter nu udviklingen af vores nye forestilling i gang. Det sker fra nu af og frem til januar 2013.

Tag med os på en udforskning og en jagt på pengene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar